Urządzamy kawiarnię

Kategoria: Blog

stolik kawowy na ulicy

Na współczesnym rynku handlowo-usługowym znaleźć można wiele kawiarni. Jeżeli chcemy zachęcić potencjalnego klienta do tego, żeby wybrał właśnie nasz lokal, to poza serwowaniem przepysznych napojów i deserów powinniśmy zadbać również o niebanalny wystrój wnętrza. O czym pamiętać podczas urządzania kawiarni i na co zwrócić szczególną uwagę?

Zacznij od pomysłu

Aranżację kawiarni powinniśmy rozpocząć od znalezienia ciekawego pomysłu. To właśnie na jego podstawie będziemy mogli budować wyjątkowy klimat miejsca. Możliwości wyboru jest wiele – jedyne co nas ogranicza, to nasza wyobraźnia. Obecnie największą popularnością cieszą się kawiarnie utrzymane w stylu ekologicznym, rustykalnym, domowym i nowoczesnym. Dla trendu ekologicznego charakterystyczne są wiklinowe meble, dodatki wykonane z jasnego drewna oraz jasne ściany. Styl rustykalny odróżnia się wyjątkową prostotą. Króluje w nim nie tylko drewno, ale i pastelowe kolory. Nowoczesne aranżacje kojarzone przede wszystkim z dobrym gustem oraz minimalizmem. W urządzonych w tym duchu kawiarniach królują stoliki kawowe wykonane z metalu i szkła oraz piękne designerskie krzesła. Planując wystrój wnętrza kawiarni, warto również pamiętać, aby nie zagracać dostępnej przestrzeni.

Spraw by klient dostał wszystko, czego szuka

Kawiarnie kojarzą się przede wszystkim z poranną kawą. Jeżeli zależy nam na tym, żeby gość wracał do nas regularnie, to warto zaopatrzyć lokal w stojaki, na których znajdować się będzie aktualna prasa i kolorowe gazetki. Bardzo duży wpływ na odbiór lokalu ma również muzyka. Odpowiednio dobrana, powinna pasować nie tylko do stylistyki kawiarni, ale i jej klimatu. Warto poświęcić nieco więcej czasu na ułożenie menu. Idealnie, żeby zachęcało ono nie tylko oryginalnymi nazwami, ale i smakiem. Im większy wybór kaw i ciast zaoferujemy klientom, tym większe są szanse na to, że do nas wrócą. Pamiętajmy, że każdy lokal gastronomiczny tworzą ludzie, dlatego powinniśmy poświęcić odpowiednią ilość czasu na szkolenie pracowników obsługi.